top of page

Info om Eventyrhulen

Opdateret: 11. jul. 2019

Livet er et eventyr.

Derfor valgte jeg navnet Eventyrhulen.


Når livet starter, så begynder der et eventyr og et nyt kapitel i forældrenes eventyr.

Et eventyr består både i sjove og spændende oplevelser, men også i udfordringer man skal klare, for at komme videre til næste step. Fx at lære at kravle og gå før man kan lære at løbe og klatre.


Eventyrhulen kan blive et nyt kapitel I Jeres barns eventyr. Her vil Jeres barn opleve meget nyt og opnå en masse nye færdigheder undervejs.

Det er så spændende at se børnene drage ud på eventyr. De indtager naturen og møder udfordringer med åbne arme. Udfordringer som kunne syntes umulige og alligevel lærer de det.


Fokus områder:

Eventyrhulen startede op i januar 2015.

Jeg arbejdede straks på at blive certificeret naturdagplejer, hvilket lykkedes i august 2015 og hvert år lige siden.


I vil opleve, at vi ofte er ude, stort set hver dag. 

Det betyder meget for børnene og jeg, at kunne komme ud hver dag. Det er samtidig et led i det, at arbejde som Naturdagplejer.


I oktober 2018 opnåede jeg også en certificering som Mindfulness dagplejer.

Det skal fungere som et supplement til Natur delen.

At arbejde med børnene og mindfulness har skabt en større ro, nærvær og koncentration i nuet. Børnene elsker det lige så højt som vores turer i naturen.


Fra 1. januar 2019 måtte jeg ikke længere bruge betegnelsen dagplejer, fordi jeg er privat.

Da jeg er uddannet pædagog, bruger jeg derfor betegnelsen Natur- og Mindfulness pædagog i stedet for.


I kan læse mere om mine fokuspunkter under "Grønne spirer og mindfulness".

I kan gå direkte dertil via dette link https://piaellegaard.wixsite.com/eventyrhulen/info/gr%C3%B8nne-spirer-og-mindfulness


Sang og musik vil også være en del af dagligdagen hos mig. Jeg elsker musik og synes det er vigtig at børnene også får glæden ved musik og sang. 

Vi synger meget, både hjemme, på gåture og i skoven.


Men frem for alt er fokus på nærvær, omsorg og lære sociale spilleregler.

Der bliver krammet meget her. Både imellem børnene selv og mellem børnene og jeg. Oftes starter dagen med krammer, hver gang der kommer et barn.

Til middag går vi alle ud til de enkelte barnevogne og dem der kan siger "gooo naaat sov godt" også går turen videre til næste barnevogn.

Så at hygge og være gode ved hinanden er bestemt også et fokus punkt.


Samarbejdspartner: Jeg samarbejder meget med Rikke, som også har en Privat pasningsordning.

Vi supplerer hinanden super godt.

Vi mødes jævnligt om formiddagen og laver aktiviteter sammen, såsom musikalsk legestue, naturekspeditioner, bål og maddage osv.

På denne måde får barnet roen om morgenen og eftermiddagen og skal kun forholde sig til få børn, men samtidig bliver barnet, i små doser, vænnet til at være sammen med flere børn, så overgang fra dagpleje til børnehave ikke føles så stor.

Jeg ser jævnligt børn, som ikke magter larmen fra mange børn en hel dag. Det er også årsagen til at Rikke og jeg ikke er gået sammen til en stor enhed, da vi mener at på denne måde kan tilgodese alle børnene.


Omgivelserne hjemme:

Børnene må lege i stuen, køkken, gang og bryggers.

Derudover har jeg en stor god terrasse og halvdelen af min have, hvor de kan boltre sig.

I bryggerset har jeg garderobe, hvor hvert barn har sit eget rum.

Det er også i bryggerset, at jeg skifter ble, da arbejds højden er bedst her og det ingen gene har for hverken børn, forældre eller jeg. Dette gør faktisk at jeg kan holde øje med børnene udenfor, imens jeg skifter en ble indenfor.


Stuen er opdelt, da jeg har en lille hund, som børnene er helt vilde med. Han er meget rolig. Han bliver engang imellem inviteret ind til børnene, men for det meste ligger han på sit eget område og sover imens de er her.


Huset har et genvex anlæg, der sørger for at skifte luft ud konstant (uden træk). Det betyder, at vi har konstant frisk luft inde i huset. Den varme luft på vej ud, varmer den friske luft udefra op, så det ikke går ud over temperaturen i rummene.

Anlægget gør huset særlig god for astmatiker.


Facebook:

I kan se billeder fra vores mange aktiviteter på facebook, hvor der jævnligt vil blive lagt nye billeder op. https://m.facebook.com/Eventyrhulen-Privat-NATUR-Pasningsordning-387255522054946/


Skulle I have yderligere spørgsmål eller hvis I ønsker at få Jeres barn skrevet op, er I meget velkommen til at kontakte mig.

I kan finde kontakt oplysninger nederst siden og i "kort om mig" opslaget.

bottom of page